מכיוון שנראה לי מיותר להעלות כמו כולם פוסט יום כיפור בנושא סליחה וצום, נדבר דווקא על אוכל.
ולא סתם אוכל - ירקות. האויב הגדול ביותר של ילדים מאז ומעולם. אין הרבה ילדים שאוכלים ירקות.
ילדים זה קהל צרכנים בעייתי. לפתח חיך שמוכן לטעום דברים חדשים חוץ מנקניקיות עם צ'יפס וקטשופ
לוקח כמה שנים טובות.
"פופאי" למשל, מנסה לשכנע ילדים לאכול תרד כבר די הרבה זמן, ועדיין לא מצליח לו במיוחד. בשנות ה-30
הוא הצליח להעלות את אחוזי מכירת התרד ב-33%, אבל מאז הירידה בפופולאריות שלו עצמו, גם התרד בירידה.
השיטה המוצלחת ביותר עד היום לשכנע ילדים לאכול ירקות, היא כנראה על ידי הסתרת העובדה שיש ירקות
באוכל שלהם.
"שף בויארדי", חברה ותיקה (משנות ה-20) שמוכרת פסטה בשימורים - לא משהו שאמא הייתה אומרת עליו שהוא בריא, ניכסה לעצמה נתח שוק של "ילדי מפתח" שמגיעים הביתה ומחפשים משהו קל ומהיר להכנה במיקרוגל.
על הדרך, מספרים להורים המודאגים , שזה מזין ויש בזה המון ירקות (אורי גלר היה אומר על זה "שקר כלשהו". לא הייתי בונה על ירקות מעובדים בתוך פחית כתזונה נכונה) רק שלא יגידו לילד, שלא יתבאס. ובהתאם לאסטרטגיה הזו, הופיעו הסרטונים הבאים :
אמא עושה רעש
בלי מילים
טעימות
בעמוד האוהדים של שף בויארדי (כאן) 6,518 אוהדים נכון לרגע זה.המספר הנמוך תואם לעובדה שלא קורה שם כלום.
סדרת פרינטים של שף בויארדי :
Advertising Agency: DDB, San Francisco, USA
Executive Creative Director: Lisa Bennett
Creative Director: Heather Reid
Art Director: Nikki Baker
Copywriter: Travis Parr
Art Buyer: Issy Penaflor
Photographer: Zachary Scott
זה לא קורה במציאות
האגדה על הילד שאהב גזר
לפעמים פשוט צריך להכיר בעובדה שילדים תמיד ישנאו ירקות. סדרת פרינטים שמפרסמת מבצע הנחה באגף הירקות בסופר :
Advertising Agency: El Garaje Lowe, Lima, Peru
Creative Directors: Luis Ramirez-Gastón, Marco Caballero
Art Directors: Ivan Tahara, Ken Tokashiki Oka
Copywriter: Ken Tokashiki Oka
Photographer: Alex Freundt
Producer: Daniel Ramiez-Gastón
Published: 2009
לי זה הזכיר את הילד הבוכה שהיה תלוי אצלנו (ואצל עוד 850,000 איש ) בשירותים (שנות ה-80 המוקדמות) :
בניגוד לקמפיינים הקודמים, כאן wyeth, חברת תרופות, בקמפיין למוצר של ויטמינים מסיסים בחלב, עושה מעשה שאולי ייראה כלא אחראי, ובאמצעות משרד הפרסום "טוניק" בדובאי
דווקא מעודדת ילדים להתרחק מירקות, ולהתקרב למוצר שלה, באמצעות סדרת פרינטים שמנסה להציג את הירקות כמפחידים
(אפשר אפילו לראות את הבעות הפנים המאיימות) :
Agency: Tonic Communications, Dubai, UAE
Creative Director/Copywriter: Vincent Raffray
Art director/Illustrator: Peter Walker
Photographer: Tommy Morris
גזר
ברוקולי
קישוא
ויש גם ילדים שיודעים מה טעים להם. עוף מטוגן. וזה גם מונע אי נעימויות. תודה לרן פורת המלך על השיתוף :
Advertising Agency: Ogilvy Johannesburg, South Africa
Creative Directors: Fran Luckin, Graham Lamont
Art Director: Peter Little
Copywriter: Sanele Ngubane
Other additional credits: Tsakane Mhangwani, Sithabile Maphumulo, Thabang Butelezi
Aired: January 2009
איכשהו כשמדובר על ירקות וילדים, הקשר ברור. ברגע שמדברים על ירקות ואנשים בוגרים, לפתע הקונטקסט משתנה
באופן מוזר :
חוסו על המלפפון
והסדרה הידועה "אשתי בוגדת בי עם ירקות" מבית מקאן תאילנד :
Advertising Agency: McCann Worldgroup, Bangkok, Thailand
Creative Director: Thidarat Nitikijphaiboon
Art Director: Wutthinun Jundafai
Copywriter: Thidarat Nitikijphaiboon
Published: February 2010
טוב, נראה לי שמספיק עם אוכל להיום. שיהיה צום קל לכולם.
אוף טופיק :
תודה לכל מי שהגיע לתערוכת הסיום של קורס קופי 12 בבצפר, וגם עשה את הבחירה הנכונה :-) אוהב אתכם המון
ולא סתם אוכל - ירקות. האויב הגדול ביותר של ילדים מאז ומעולם. אין הרבה ילדים שאוכלים ירקות.
ילדים זה קהל צרכנים בעייתי. לפתח חיך שמוכן לטעום דברים חדשים חוץ מנקניקיות עם צ'יפס וקטשופ
לוקח כמה שנים טובות.
"פופאי" למשל, מנסה לשכנע ילדים לאכול תרד כבר די הרבה זמן, ועדיין לא מצליח לו במיוחד. בשנות ה-30
הוא הצליח להעלות את אחוזי מכירת התרד ב-33%, אבל מאז הירידה בפופולאריות שלו עצמו, גם התרד בירידה.
השיטה המוצלחת ביותר עד היום לשכנע ילדים לאכול ירקות, היא כנראה על ידי הסתרת העובדה שיש ירקות
באוכל שלהם.
"שף בויארדי", חברה ותיקה (משנות ה-20) שמוכרת פסטה בשימורים - לא משהו שאמא הייתה אומרת עליו שהוא בריא, ניכסה לעצמה נתח שוק של "ילדי מפתח" שמגיעים הביתה ומחפשים משהו קל ומהיר להכנה במיקרוגל.
על הדרך, מספרים להורים המודאגים , שזה מזין ויש בזה המון ירקות (אורי גלר היה אומר על זה "שקר כלשהו". לא הייתי בונה על ירקות מעובדים בתוך פחית כתזונה נכונה) רק שלא יגידו לילד, שלא יתבאס. ובהתאם לאסטרטגיה הזו, הופיעו הסרטונים הבאים :
אמא עושה רעש
בלי מילים
טעימות
בעמוד האוהדים של שף בויארדי (כאן) 6,518 אוהדים נכון לרגע זה.המספר הנמוך תואם לעובדה שלא קורה שם כלום.
סדרת פרינטים של שף בויארדי :
Advertising Agency: DDB, San Francisco, USA
Executive Creative Director: Lisa Bennett
Creative Director: Heather Reid
Art Director: Nikki Baker
Copywriter: Travis Parr
Art Buyer: Issy Penaflor
Photographer: Zachary Scott
זה לא קורה במציאות
חלום בהקיץ של כל אמא
האגדה על הילד שאהב גזר
לפעמים פשוט צריך להכיר בעובדה שילדים תמיד ישנאו ירקות. סדרת פרינטים שמפרסמת מבצע הנחה באגף הירקות בסופר :
Advertising Agency: El Garaje Lowe, Lima, Peru
Creative Directors: Luis Ramirez-Gastón, Marco Caballero
Art Directors: Ivan Tahara, Ken Tokashiki Oka
Copywriter: Ken Tokashiki Oka
Photographer: Alex Freundt
Producer: Daniel Ramiez-Gastón
Published: 2009
לי זה הזכיר את הילד הבוכה שהיה תלוי אצלנו (ואצל עוד 850,000 איש ) בשירותים (שנות ה-80 המוקדמות) :
בניגוד לקמפיינים הקודמים, כאן wyeth, חברת תרופות, בקמפיין למוצר של ויטמינים מסיסים בחלב, עושה מעשה שאולי ייראה כלא אחראי, ובאמצעות משרד הפרסום "טוניק" בדובאי
דווקא מעודדת ילדים להתרחק מירקות, ולהתקרב למוצר שלה, באמצעות סדרת פרינטים שמנסה להציג את הירקות כמפחידים
(אפשר אפילו לראות את הבעות הפנים המאיימות) :
Agency: Tonic Communications, Dubai, UAE
Creative Director/Copywriter: Vincent Raffray
Art director/Illustrator: Peter Walker
Photographer: Tommy Morris
גזר
ברוקולי
קישוא
ויש גם ילדים שיודעים מה טעים להם. עוף מטוגן. וזה גם מונע אי נעימויות. תודה לרן פורת המלך על השיתוף :
Advertising Agency: Ogilvy Johannesburg, South Africa
Creative Directors: Fran Luckin, Graham Lamont
Art Director: Peter Little
Copywriter: Sanele Ngubane
Other additional credits: Tsakane Mhangwani, Sithabile Maphumulo, Thabang Butelezi
Aired: January 2009
איכשהו כשמדובר על ירקות וילדים, הקשר ברור. ברגע שמדברים על ירקות ואנשים בוגרים, לפתע הקונטקסט משתנה
באופן מוזר :
חוסו על המלפפון
והסדרה הידועה "אשתי בוגדת בי עם ירקות" מבית מקאן תאילנד :
Advertising Agency: McCann Worldgroup, Bangkok, Thailand
Creative Director: Thidarat Nitikijphaiboon
Art Director: Wutthinun Jundafai
Copywriter: Thidarat Nitikijphaiboon
Published: February 2010
טוב, נראה לי שמספיק עם אוכל להיום. שיהיה צום קל לכולם.
אוף טופיק :
תודה לכל מי שהגיע לתערוכת הסיום של קורס קופי 12 בבצפר, וגם עשה את הבחירה הנכונה :-) אוהב אתכם המון
איך אין תגובות??
השבמחקוואלה מה יש להגיד חוץ מזה ששוב היה תענוג לקרוא את הפוסט. אפילו צחקתי קצת...
ולירון אחי מקום ראשון או לא, אתה תותח.
למה לא מקום ראשון? כן מקום ראשון.
השבמחקראשון. תותח. קופירייטר.
(הסלוגן הבא יבוא בחרוזים)
Run porat,run
השבמחק:-)