body{ font-family: "Alef Hebrew", “Helvetica Neue”, Helvetica, Arial, sans-serif; } href='http://fonts.googleapis.com/css?family=Alef' rel='stylesheet' type='text/css'> קונספט: על עדשים ואנשים

יום ראשון, 5 בספטמבר 2010

על עדשים ואנשים

Share
והיום על עדשים. לא אלו מהמרק, אלו מהשוקולד.

וגם לא אלו של עלית, שנקראות פשוט עדשים.

נדבר על Smarties ו M&M.





Smarties לא מופצות בארה"ב, אלא בעיקר בבריטניה ובקנדה. בארה"ב המוצר שנקרא Smarties הוא סוכריות קשות שמזכירות במראה (וגם בטעם) קלגרון למציצה.
 בארץ יהיה קשה למצוא אותן. לקבלת הצבע שמשמש להכנת העדשים הסגולות משתמשים במיצוי של כנימה  (ובמילים אחרות חתיכת ג'וק מגעיל וקטן), ולכן המוצר הוא לא כשר, וגם לא צמחוני.

.עד 2006 כל שמונת הצבעים של העדשים יוצרו מחומרים מלאכותיים ולא מטבעיים.
 הדאגה הגוברת  לבריאות הצרכנים (כלומר ילדים),
הובילה את היצרנית Nestle להחליף את כל הצבעים לצבעים טבעיים בלבד.

הבעיה היחידה הייתה העדשה הכחולה. כחול מסתבר, הוא לא צבע נפוץ בטבע (ולזה שיושב וחושב עכשיו שהים בצבע כחול, צא לי עכשיו מהבלוג). משנת 2006 הוחלפו כל הצבעים של העדשים מלבד העדשים הכחולות, שהוחלפו לצבע המשעמם - לבן. מסתבר שהילדים אהבו את הצבע הכחול שצבע את כל הפה והלשון בצבע כחול מגניב.
רק בשנת 2008 נמצא מקור מתאים לצבע כחול מהטבע, סוג מסויים של אצה.

אז אפשר פשוט לזרוק את כל העדשים הלבנות ולהחליף לכחולות, אבל ישב לו הצוות הקריאטיבי ב JWT קנדה,
והחליט ליידע את כולם שהצבע הכחול חזר. כנראה שבאותו הזמן הוא גם היה על סמים, כי התוצאה הייתה חתול כחול עם מבטא מוזר שמשדל נער צעיר לאכול Smarties :

הכחול חזר






בפייסבוק יש כמה עמודי אוהדים של Smarties עם כמות שנעה בין כמה עשרות לכמה מאות.
ישנם שני דפים רשמיים - אחד קנדי, והשני אוסטרלי.

בדף הקנדי, שנמצא כאן, נכון לרגע זה 233,228 איש. מרבית הפעילות בקיר היא של האוהדים עצמם ולא של המותג.
לא קורה שם הרבה חוץ מחיקויים גרועים של חתול כחול מדבר. לשונית הYoutube מפנה לסרטונים שחלקם נוצרו
 על ידי המותג עצמו, וחלקם תוכן גולשים, כחלק מקמפיין Show your colors שמלווה את המותג לאחרונה,
ומתמקד כרגיל במוצרים מהסוג הזה - בעניין הצבע :

הדואט הכחול





 האתר הרשמי נמצא כאן.


ובעמוד האוסטרלי - קמפיין שונה לחלוטין. עם 5,617 אוהדים נכון לעכשיו.





קמפיין "8 צבעים של כיף". פרוייקט מקסים שמחבר בין הדמיון הפרוע ונטול הגבולות של הילדים, לבין מבוגרים
שעוסקים בתחומי האמנות. בצבע הכחול לדוגמא, הילד ממציא מילות שיר שמתאר עולם כחול, והמבוגר האחראי מנוצל לשם הלחנה. פרוייקט שפונה לילדים בגובה העיניים ובהמון הערכה, ולא בגישה רצינית מדי שמוציאה את כל הכיף.

גם כאן, הדגש הוא על הצבעים, בהתבסס על התובנה שלילדים תמיד יש צבע מועדף אחד (שאותו הם שומרים לסוף), וכל מיני אסוציאציות שקשורות לכל צבע וצבע.


ומה קורה בM&M's ?




M&M מיוצרים משנת 1941 על ידי חברת מארס. המותג הוא למעשה האות הראשונה בשמות המשפחה של בעלי המפעל - מארס ומורי.

כאן, בניגוד לסמארטיס, כבר לא מדובר רק בצבע. כאן כל צבע הוא אישיות בפני עצמה, והם הדוברים של המותג :


מותק, תביא משהו מהארון





מגיעים לקופה





הצבעים נפרדים. רק צבע אחד באריזה





איך דוחפים בייגלה לתוך עדשה






ובפייסבוק, 3 עמודים שונים, עם כמות אוהדים מכובדת :

דף המעריצים, עם 974,000 אוהדים. בעיקר הודעות על מוצרים ואירועים חדשים.

עמוד האוהדים האמריקאי, עם 1,192,400 אוהדים.דף פעיל מאוד, גם מבחינת שיחה בקיר, וגם קישור לחסויות אירועי מירוץ, מציאת מעריצים ברחבי העולם, סרטוני סטנד-אפ לא מצחיקים (בכוונה) של הבייגלה.

עמוד האוהדים הצרפתי, עם 175,000 אוהדים.יש שם אפליקציה שמייצרת תירוצים לבית הספר, וגם פינה מיוחדת לעדשה הירוקה (זו שנבחרה בסקר כבעלת הצבע האהוב ביותר).

בסקר שבו הצביעו קרוב ל- 3.5 מיליון איש, נבחרה העדשה הירוקה הסקסית. שיתוף פעולה מוזר של המותג עם פאף דאדי, או פי דידי, או שון קומבס, או איך שלא קוראים לו :







האתר הרשמי, עם המון פעילויות. מסתבר שאפשר גם להזמין M&M's מותאמים אישית עם הדפסת תמונה או טקסט על העדשים עצמן.



טוב, הפוסט הזה הביא לי חשק למתוק.
הלכתי לאכול שווארמה.

שלכם,

לירון

5 תגובות:

  1. פוסט מתוק...

    השבמחק
  2. שמע לירון החכמתי מאוד על העדשים בזכות הפוסט הזה,
    שוב כתוב לעניין, קליל, מגניב וטעים
    מחכה לפוסט הבא

    השבמחק
  3. עשית לי צמרמורת בפטמות.
    גם החכמתי
    פתי

    השבמחק
  4. מקסים, אבוא שוב

    השבמחק
  5. איזה מלך.

    תביא מנה

    השבמחק